27 Nisan 2015 Pazartesi

Garip İnsanlar

Bugün acayip bir adam gördüm. Tam metrobüsten indim . Bir baktım adamın biri şu köprülerde oturup dilenen suriyelilerden birinin önünde durmuş elindeki kartonu yırtıyor. Önce yardım etmek isteyen biri sandım. Yaklaşınca gördüm ki önlerindeki kartın bir kısmını yırtıp atmış kalanı da vermiş. Ama yazıya dikkat etmedim. Neyse ilerledim adamda önümde ilerliyor. Başka bir suriyelinin önünde durdu. Kadının yanında iki küçük çocuk var. Bir hışımla onlara çıkıştı, eliyle kaldır hareketi yapıp kağıdı gösterdi. Ve kağıdın üzerindeki paraları yere döküp kağıdı sertçe aldı. Kadın ve çocuklar adamın konuştuklarını anlamıyor ve korkmuştular da. Yani birden yanınıza biri geliyor , dilinden anlamıyorsunuz size kızıp kağıdı yırtıyor . Ne düşünürdünüz o durumda olsanız ? Sonra duydum ki kadına ''burda ne yazıyorr Allah , Allah yazısı hiç yerde olur mu'' dedi. Meğer yazıda geçen ''Allah rızası için'' kısmının ''Allah'' kısmını yırtıp alıyormuş. Şimdi de gerek vardı böyle bir harekete bilmiyorum. Bana çok absürt geldi çoğu insan da ayıplayarak baktı zaten. Öncelikle yırtıp aldığı kısmı sonuçta yine başka bir yere attı . Bu nedir ? Neyin kafasıdır ? Anlamadım. Arapça değil yazı hadi o da önemsiz türkçe de olsa evet kutsal ama bu kadar da saçma bir muamele olmaz ki be kardeşim! Yıllardır dilencilerde bu tarz yazılar görürüz ki , suriyeli olanların türkçesi de olmadığından başkalarına yazdırıyorlar belli. Bana saçma geldi. Madem bu kadar dindarsın o çocuklara bir çikolata verip yapsaydın . Gidip azarlayarak , üstelik karşındakinin anlamadığını bildiğin halde kime ne için gösteriş yapıyorsun ki ? Alıp kafasını duvara sürtesim geldi. Böylesi de yobaz, gösterişçi olmayın be kardeşim.. Bunlar yüzünden dinden soğur insan . Sanki tek müslüman ,duyarlı o hepimiz ateist günahkarız . Yav he diyorum ben yine sinirlendim!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder