16 Nisan 2015 Perşembe

E-Ticarette Başarılı Olmanın Kriterleri

E-Ticarette yapılması gereken unsurlar şunlardır;
"Güvenilirlik" güvenli ödeme,telefonla ulaşabilme ve SSL sertifikası dediğimiz üç maddenin sorunsuz aktif kullanımlarının olması gerekmektedir. 
"Kaliteli Site" olarak değerlendirilmesi gerekir. Bunun içinde site içerisinde kullanım kolaylığının ve sitenin açılış hızının sorunsuz çalışması gerekmektedir.
"İçerik" insanları asıl siteye çeken kısım olduğu için ürün çeşitliliğinin fazla olmasına ve ürün hakkındaki bilgilendirmenin yeterliliğine dikkat edilmelidir.
"Kampanyalar" Bunun en doğru kullanımı da fırsatların çeşitliliği ve kullanıcı konforunun iyi olmasına bağlıdır.
Normal bir mağazadan yaptığımız alışverişlerde nasıl ilgi, alaka bekliyorsak bunu için benzer kurallar e-ticarette de geçerlidir. Buda "hizmet" anlayışlarının iyi olmasından geçer. Yani alınan ürün sonrasında müşteriye belirtilen süre içinde ürün teslimi gerçekleşiyorsa, ürün beğenilmediği takdirde iade kolaylığı müşteriyi mağdur etmeden kolay bir şekilde gerçekleşiyorsa ve ürün teslimi müşteriye ambalaj olarak güzel ve sağlam teslim ediliyorsa müşteri mutlaka sonrasında o siteyi tercih edecektir.
Ve e-ticarette bir yer edinmek ve bu işte iyi bir yere sahip olmak istiyorsanız dikkat etmeniz gerekecek son nokta "ulaşılabilirlik" tir. Bu aslında biraz insanların birbirlerine yada tanıdıkları insanlardan aldıkları tavsiyelere veya ünlü kişilerin yaptıkları reklamlar sonucu belirli kitlelere ulaşmasına bağlıdır. Örneğin blog yazarlarının tavsiyeleri, ehil kişi tavsiyeleri, kullanıcı tavsiyeleri ve bunların yaptığı yorumlar sonucunda gerçekleşen bir puanlama sisteminin olması sitenizi olumlu yada olumsuz yönde belirli bir noktaya getirmede önemli rol oynar. 
"Reklamın" payı bu alanda göz ardı edilemeyecek kadar büyüktür. Bu alanda da SEO, sosyal medya reklamları ve görüntülü reklamlar gibi olanaklar sitenizin duyulmasında ve yayılmasında aktif rol oynar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder