18 Mart 2015 Çarşamba

E-Ticarette İkna

   











       ' Alışveriş ikna etme sanatıdır ' demişler. En yakın olarak kendimizi ele alalım. İzlediğimiz reklamlardan etkilenir bir şekilde ikna olur ve o ürünü alırız. İkna olabilmemiz için bazı kriterler vardır. Örneğin kalite bunlardan sadece biridir. Marka oluşturmuş ürünlerin tüketimi daha fazladır ve bu ürünlerde kalite aranır. Kalitesizse marka imajı zedelenecek ve yıkılacaktır.
       E - Ticarette ise durum biraz daha farklıdır. Bilgisayar ekranından iletişim kurduğunuz insanları ikna etme çabası içerisinde olursunuz. Öncelikle genel bakış önemlidir. Ticaret amaçlı kullanacağımız web sitemizin renklerini özenle seçmeliyiz. Müşteriyi sitede tutacak ruhsal özellikleri sağlamalıdır. Site hızlı çalışmalıdır ki yavaş çalışan bir sitede kimse durmak istemez . Bu da baştan kaybetmenize sebep olur.
    Alt yapıyı geliştirip , oturttuktan sonra yapacağımız şey ise müşteriyi güvenilirliğe ikna etmektir. İnsanların çoğu e- ticarette güvenilirlik konusunda hassasiyet yaşamaktadır. Bu yüzden güvenilir bir site imajı çizmek en başta gelen kriterlerden biridir. Daha sonra kazandığınız müşteriyi sitede tutmak için hatırlatmalar yapmalısınız. Örneğin sepette kalan siparişi verilmemiş ürünleri hatırlatmak veya müşterilerinize kendilerini özel hissettirmek için doğum günü gibi günlerini kutlamak gibi. Ve birde satılan ürünler adına yorum bölümü açıp olumlu yorumları insanların görmesini sağlayarak da ikna edebilirsiniz . Tabiki kötü yorumlarda olabilir fakat çoğunluk önemlidir. Bu yüzden yaptığınız işte kendinize de güveniniz olmalıdır.
     Kendimizi bile düşünecek olursak bir siteden alışveriş yaptığımızda sitedeki iletişim numaralarına kolay ulaşamıyorsak , bu iletişimsizlik de ikna imajını sarsacaktır.
     E- ticaret planlı ve sürekliliği olan bir çalışma gerektirir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder